نوشابه پروبیوتیک توکا

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

مدام با مریضی های مختلف درگیر هستید، باید ناراحت کننده باشد. غالبا مشکلات و بیماری های ما از روده نشات می گیرد و سالم نگهداشتن آن می تواند سلامت ما را تضمین نماید. موجودات زنده ی ریزی که در روده زندگی می کنند و فلور آن را می سازند، تاثیر خیلی زیادی روی سلامتی دارند.

منبع سایت نوشابه پروبیوتیک توکا

اینها که بیش از ۱۰۰ تریلیون باکتری زنده ی مفید و مضر هستند در حفظ یا بهم زدن تعادل روده نقش بزرگی دارند. دسته ای از این باکتری های مفید پروبیوتیک نام دارند. پروبیوتیک ها با فعالیتی که انجام می دهند مانع رشد و تکثیر باکتری‏ های مضر شده و علاوه بر آن با سنتز برخی مواد ضروری برای بدن مانند ویتامین‏ ها، اسیدهای آمینه و… نقش مهمی در حفظ سلامتی ایفا می نمایند. همچنین در هضم و جذب غذا کمک می کنند و بسیاری فواید دیگر برای بدن دارند. در مورد فواید پروبیوتیک ها در مقالات قبل مفصل صحبت کردیم که می توانید از طریق بلاگ توکا به آنها دسترسی داشته باشید.
در اینجا می خواهیم شما را با لیست غذاهای پروبیوتیک آشنا کنیم.

شما می توانید این میکروارگانیزم های مفید را از میوه و سبزیجات که در لیست غذاهای پروبیوتیک وجود دارد دریافت کنید. قرص های مکمل پروبیوتیک نیز در بازار موجود است. ولی بهترین راه برای دریافت این باکتری جای دادن غذاهای پروبیوتیک در رژیم غذایی است. در اینجا یک لیست غذاهای پروبیوتیک می بینید که می توان با استفاده از آن ها پروبیوتیک بدنتان را بالا ببرید.
ماست پروبیوتیک :
ماست یک محصول لبنی ساخته شده از شیر تخمیر شده است شیر با باکتری های میزبان تخمیر می شود باکتری ها عمدتاً از باکتری اسید لاکتیک و بیفیدوباکتریوم است. پروبیوتیک ها می توانند برای مشکل عدم تحمل لاکتوز مفید باشند. ضمن اینکه برای مسائلی از قبیل گاز روده، اسهال و سایر مشکلات گوارشی نیز مفید می باشند.
خوردن این ماست با خواص درمانی بسیاری، از جمله بهبود سلامت استخوان همراه است آن نیز برای افراد با فشار خون بالا سودمند است. همچنیم در کودکان، ممکن است به کاهش اسهال ناشی از آنتی بیوتیک ها کمک کند.
آبدوغ :
آبدوغ یک محصول لبنی است که منبع خوبی از پروبیوتیک ها است؛ که از طریق فرآیند تخمیر که یک روش برای حفظ پروبیوتیک ها است تولید می‌شود.
نوشیدنی کفیر :
کفیر یک نوشیدنی شیر تخمیر شده است این است که با اضافه کردن دانه های کفیر به شیر گاو و یا بز ساخته شده است.
دانه های کفیر دانه غلات نیستند بلکه کشت باکتریهای اسید لاکتیک و مخمر است که کمی شبیه گل کلم می باشد.
کفیر سرشار از باکتری های پروبیوتیک است و برای حرکت روده، سهولت در هضم، تقویت ایمنی، کاهش شدت اسهال، اختلال خواب و افسردگی موثر می باشد.
کلم ترش :
کلم رنده شده ریز و آب پز کلمی است که توسط باکتری های اسید لاکتیک تخمیر و خرد شده است با استفاده از کلم ترش و پرنمک می توانید باکتری های مفید به بدن خود برسانید.
کلم ترش علاوه بر پروبیوتیک ها، حاوی ویتامین های مناسب سیستم ایمنی بدن است.
ترشی خیار:
این ترشی، خیارهایی هستند که در یک محلول نمک و آب ترشی شده است. آنها تخمیر را برای برخی از زمان ترک کرده و از خود باکتری های اسید لاکتیک به طور طبیعی استفاده می کنند این فرایند آنها را ترش می سازد.
ترشی خیار یک منبع بزرگ از باکتری های پروبیوتیک سالم است که ممکن است سلامت دستگاه گوارش را بهبود بخشد.
برخی از انواع پنیر :
اگر چه بسیاری از انواع پنیرها تخمیر شده هستند این بدان معنا نیست که همه آنها شامل پروبیوتیک باشند. باکتری های خوب با گذشت زمان در روند تولید برخی از پنیرها از جمله پنیر گودا، موتزارلا و چدار زنده می مانند.
شیر حاوی پروبیوتیک :
در لیست غذاهای پروبیوتیک آسان ترین روش افزودن پروبیوتیک به رژیم غذایی. و مصرف شیر حاوی پروبیوتیک، است.

تا اینجا به برخی ازمواد حاوی باکتری های مفید در لیست مواد غذایی پروبیوتیک اشاره کردیم. در مقاله بعد با یکسری از غذاهای مخمری حاوی پروبیوتیک آشنا می شوید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی