نوشابه پروبیوتیک توکا

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

اگر دوست دارید سالم زندگی کنید و مدام با بیماری های مختلف دست به گریبان نباشید، مصرف پروبیوتیک ها و میوه های حاوی پروبیوتیک برای تنظیم دستگاه گوارش و جلوگیری از بیماری های گوارشی، بالا بردن ایمنی بدن، جلوگیری از سرطان و بیماری های قلبی و عروقی و رفع بسیاری از مشکلات دیگر موثر است و مصرف آنها هر روزه به شما پیشنهاد می شود. اینکه پروبیوتیک چیست و چه فعالیتی هایی در بدن ما می کند را در مقاله پروبیوتیک چیست حتما بخوانید، تا با این ترکیبات معجزه آسا آشنا شوید.

میوه های حاوی پروبیوتیک

فواید پروبیوتیک ها در بدن بسیار زیاد است و مصرف آن ها در درمان بسیاری از بیماری های شایع کمک می کند. پروبیوتیک ها علاوه بر اینکه بصورت مکمل های صنعتی در اختیار ما قرار می گیرند، در برخی از مواد غذایی حاوی پروبیوتیک و یا میوه ها و سبزیجات یافت می شوند. مصرف روزانه میوه های حاوی پروبیوتیک به سلامت شما کمک بسیاری می کند.
در بخش قبلی میوه های حاوی پروبیوتیک را به شما معرفی کردیم و حالا در این بخش با سبزیجات حاوی پروبیوتیک آشنا خواهید شد. سبزیجاتی از قبیل سیر، پیاز و مارچوبه حاوی مقدار زیادی پروبیوتیک هستند. 

از سرکه برای آماده‌سازی چنین غذاهایی خودداری کنید، چون سرکه می‌تواند باکتری‌های خوب را بکشد. همچنین شما چه آن‌ها را تازه بخورید و یا آن‌ها را پخته مصرف کنید، از تعداد پروبیوتیک های موجود در آن‌ها بهره‌ مند خواهید شد. به‌ غیراز میوه‌های تازه، آب‌ میوه‌ها نیز پروبیوتیک دارند. برخی از خواص میوه ها و سبزیجات حاوی پروبیوتیک را در زیر با هم ببینیم. 

پیاز:

پیاز ماده غذایی غنی از پروبیوتیک است و یک منبع غنی طبیعی از ماده ای به نام اینولین محسوب می شود. اینولین یک فیبر موجود در رژیم غذایی است و درست مانند نشاسته مقاوم در موز عمل می کند. اینولین نیز مقاوم در برابر هضم است. اینولین باعث نگه داشتن باکتری های خوب در روده شده و باکتری های مضر که باعث درد شکم، نفخ و یا حتی علائم بدتر می شوند، را از بین می برد.

سیر: 

سیر نیز یکی دیگر از میوه های حاوی پروبیوتیک است و درست مانند پیاز به خصوص نوع خام آن غنی از اینولین است. صد گرم سیر به طور متوسط ۱ گرم از فیبر غیر قابل هضم را دارد. به کسانی که در معرض خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ هستند، توصیه می شود باکتری های خوب روده بزرگ را با مصرف غذاهای پروبیوتیک از جمله سیر افزایش دهند. ترکیبات موجود در سیر یک پتانسیل امیدوار کننده برای مرگ سلول های سرطانی روده بزرگ است.

مارچوبه:

مارچوبه نه تنها سرشار از ویتامین کا و فولات است، این میوه نیز حاوی اینولین بوده و به زیاد شدن باکتری های خوب در دستگاه گوارش کمک می کند و در نتیجه خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کم می کند. محتوای اینولین مارچوبه در هر ۱۰۰ گرم، ۲ تا ۳ گرم است.

 

بیشتر بخوانیم:

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی