نوشابه پروبیوتیک توکا

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

نوشابه نوشیدنی است که همه ی مردم دنیا آن را می شناسند و این خود نشانه میزان مصرف نوشابه در جهان است. 
داروسازان وقتی شربت های مختلفی برای آب های گازدار درست کردند، تاریخچه نوشابه با تمام حرف و حدیث هایش رقم خورد. 

جان پمبرتون

جان پمبرتون یکی از این داروسازان بود و ترکیب کوکاکولا را ساخت اولین شیشه های شربت مقوی خود را به قیمت ۵ سنت در داروخانه اش به فروش می رساند. 

او در اول کارش تنها روزی ۹ شیشه بفروش می رساند و این اولین آمار از میزان مصرف نوشابه در جهان بود.

اسا گریکز کاندلار

بعد یک تاجر اهل آتلانتا به نام اسا گریکز کاندلار، به عنوان اولین رئیس و مالک نام و برند تجاری کوکا کولا معرفی شد. او که تاجر زیرک و باهوشی بود دنبال راه های برای معرفی کوکاکولا به مردم می گشت. 

او در ابتدا کوپن های مخصوص تولید کرد و در ادامه اقدام به درج و چاپ نام ترکیبش یعنی کوکا کولا در عطاری ها ( داروخانه ها ) و همچنین به روی انواع تقویم ها و ساعت ها نمود به گونه ای که مردم در هر جا .. با نام کوکا کولا روبرو و آشنا می‌شدند. 

اینگونه بود که کاندلار فروش کوکاکولا را بالا برد. بعد از آن هم وقتی نوشابه در بطری های شیشه ای عرضه شد یک آغاز طلایی برای فروش هر چه بیشتر این نوشیدنی بود. و حجم مصرف نوشابه در جهان همچنان در حال بالا رفتن بود. 
هنگامی که کشور آمریکا وارد جنگ جهانی دوم شد. ژنرال دوایت آیزنهاور با ارسال یک تلگراف فوری به شرکت کوکا کولا خواستار ارسال ترکیبی گیاهی از کوکاکولا به خط مقدم برای سربازان شد. 

بعدها این نوشیدنی مورد توجه و استقبال قرار گرفت و با تمام شدن جنگ و پیروزی متفقین در جنگ مسیر موفقیت و پیشروی کوکاکولا هموارتر شد.
تا جایی که امروزه شرکت کوکاکولا با افتخار اعلام میکند حجم مصرف نوشابه به رکورد فروش ۴/۱ میلیارد در جهان دست یافته ..!!
و البته در این میان سهم ایران از میزان مصرف نوشابه در جهان هم چیز جالبی است. 

تاریخچه نوشابه در ایران

در ابتدای تاریخچه ی نوشابه در ایران وقتی نوشابه به مردم معرفی و وارد سفره های ایرانی شد بخاطر تطبیق نداشتن نوشابه با ذائقه مردم اول فروش آن رشد کمی داشت و مردم زیاد استقبال نکردند و سالها طول کشید تا نوشابه در ایران جا افتاد. 

ولی کم کم این نوشیدنی جای خود را باز کرد تا جایی که در سال ۱۳۵۶ تولید نوشابه در سطح کشور حدود ۷/۱ میلیارد رسید و این رقم در سال ۱۳۶۲ به ۶/۲ میلیارد بطری بوده .

میزان مصرف نوشابه

والبته امروزه میزان مصرف نوشابه در ایران رقم جالب و قابل توجهی است. هر ایرانی سالانه به طور متوسط ۴۲ لیتر نوشابه مصرف می‌کند. و در ۲۰ سال اخیر مصرف نوشابه‌های گازدار در کشور نزدیک به ۱۵ درصد افزایش داشته. 

سرانه مصرف نوشابه در جهان حدود ۱۰ لیتر است و این یعنی میانگین مصرف نوشابه در ایرانیان ۴ برابر میانگین جهان است.
آمریکا یکی از پرمصرف‌ترین کشورهای جهان در مصرف نوشابه است. در این کشور حدودا ۴۸ درصد مردم به طور روزانه نوشابه مصرف می‌کنند. ولی با افزایش آگاهی عمومی در آمریکا مصرف نوشابه کاهش پیدا کرده است.
در این میان آمارهای بالا و حجم مصرف نوشابه در ایران که بنظر می رسد با تمام تبلیغات و آگاهی دادن ها انگار قرار نیست کم شود و همچنان چشم گیر و رو به پیشرفت است. 

و بنظر می رسد جایگزین کردن محصولات کم ضررتر از خانواده این نوشیدنی مانند نوشابه پروبیوتیک راهکار مناسبی برای مقابله با ضررهای این نوشیدنی باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی