نوشابه پروبیوتیک توکا

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

سالیان دراز همه ی ما فکر می کردیم که باکتری ها دشمن ما هستند. و باید با آن موجودات ریز ولی خطرناک را از بین برد. ولی باکتری ها همیشه مضر نیستند بلکه بین باکتری ها هم موجودات خوب و بد داریم. ( رجوع شود به مقاله معرفی پروبیوتیک ها ).

یکسری از باکتری های خوب که خیلی هم سودمند هستند در روده انسان زندگی می کنند. دسته ای از آن ها هم پروبیوتیک نام دارد. که فواید زیادی مثل جلوگیری از پوکی استخوان، بیماری های قلبی، سرطان و … دارند.

این باکتری خوب و سودمند را شما می توانید در مواد طبیعی مانند برخی از میوه و سبزیجات پیدا کنید. شما با مهمترین میوه های حاوی پروبیوتیک امروز می آشنا می شوید.

موز :

در بین میوه های حاوی پروبیوتیک موز یک منبع حاوی فیبر بوده و برای هضم بسیار مفید است. این میوه سرشار از پتاسیم است.
نشاسته مقاوم: در موز نارس یافت می شود و شبیه فیبر محلول عمل می کند.

مطالعات زیادی نشان داده است که نشاسته مقاوم به هضم می تواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد که شامل بهبود حساسیت انسولینی، کاهش میزان قند خون، کاهش اشتها و فواید دیگر برای گوارش است.

پکتین: این نوع فیبر در تمام میوه ها و سبزیجات وجود دارد و برای مبارزه با سلول های سرطانی بسیار مفید است. محققان انگلیسی اعلام کرده اند که پکتین مانع گسترش سلول های سرطانی به دیگر بخش های بدن می شود.

پکتین در از بین بردن سموم مضر در روده بزرگ و در نهایت برای جلوگیری از سرطان روده بزرگ مفید است.

گوجه فرنگی :

گوجه فرنگی که یکی دیگر از میوه های حاوی پروبیوتیک است و محل رویش آن آمریکای جنوبی می باشد. اجداد گوجه فرنگی گیاهانی خودرو و علفی بودند که میوه های کوچک سبز رنگ داشتند.

این میوه های وچک در نقاط کوهستانی پرو می رویدند. اولین گوجه فرنگی پرورش یافته نوعی میوه زردرنگ به اندازه گوجه فرنگی های ریز گیلاسی بود که آزتک ها کشت می کردند و با نمک و فلفل و ذرت می خوردند.

گوجه ‌فرنگى ابتدا به ‌عنوان گیاه زینتى در باغچه ‌ها مورد استفاده قرار گرفت و به نام سیب طلایى یا سیب عشق معروف شد. مصرف گوجه ‌فرنگى به‌ عنوان نوعى سبزى از قرن نوزدهم میلادى به بعد شروع شد و بعد از جنگ جهانى اول به ‌تدریج بر مصرف آن اضافه شد.

گوجه فرنگی جزو دسته میوه ها است اما مردم آن را جزو سبزیجات می شناسند. بررسی ترکیبات و مواد موجود در گوجه فرنگی نشان می دهد که درمیوه ی گوجه فرنگی رسیده، گلوکز، فروکتوز، ساکاروز و تقریبا تمام آمینواسیدهای اصلی به استثنای ترپتوفان وجود دارد.

در قرن حاضر پروبیوتیک ها گسترده شده و تحت عنوان میکروارگانیسم های زنده باکتریهای لاکتیک اسید( لاکتوباسیلوس، اسیدوفیلوس و بیفیدو باکتریوم لاکتیس ) استفاده می شود. میوه ها و سبزیجات غنی از مواد معدنی، ویتامین ها ، فیبرهای رژیمی و آنتی اکسیدان ها می باشند.

که گوجه فرنگی یکی از پرمصرف ترین سبزیجات در سراسر دنیا بوده که دارای خاصیت قلیایی در بدن می باشد و می تواند سوبسترای مناسبی برای پروبیوتیک ها ، به دلیل کوتاه بودن زمان حمل و نقل در دستگاه گوارش و به عنوان منبع سودمند و مغذی مورد توجه قرار گیرد.

شما با مصرف میوه های حاوی پروبیوتیک می توانید کمک بسزایی به سلامتی خود کنید. علاوه بر این می توانید از سبزیجات و مواد غذایی حاوی پروبیوتیک یا غذاهای غنی شده با پروبیوتیک نیز برای بالا بردن پروبیوتیک مورد نیاز بدن خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانیم:

  • ۹۶/۰۴/۱۷
  • toca probiotic

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی