نوشابه پروبیوتیک توکا

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰


در این مقاله کوتاه ما در مورد تاریخچه نوشابه در ایران مطالب مفیدی را تهیه کرده ایم ابتدا بهتر است قبل از پرداختن به این موضوع شما در مورد تاریخچه نوشابه این مقاله را مطالعه نمایید.

تاریخچه نوشابه در ایران :

بعضی چیز ها هستند که وقتی ساخته می شوند در کل دنیا همه گیر می شوند و همه ی مردم دنیا به استفاده از آن علاقه نشان می دهند. نوشیدنی به اسم نوشابه وقتی که ساخته شد در سراسر دنیا طرفداران زیادی پیدا کرد و مردم علاقه ی زیادی به نوشیدن آن داشتند.

تاریخچه ی نوشابه در جهان پر از اتفاقات جالب و رقابت های زیاد است. در تاریخچه نوشابه در ایران هم این رقابت ها و فرازها و فرودها برای این نوشیدنی گازدار کم نبوده.
ایرانی های از زمان های قدیم از طعم دهنده‌هایی نظیر لیمو، آلبالو، زرشک، آلو، انجیر و بسیاری از عرقیات نظیر نعناع، آویشن، بهار نارنج و… را به طور طبیعی در نوشیدنی‌ها مصرف می‌کردند.

تاریخچه نوشابه در ایران اصلا به آن زمان ها برمی گردد؛ اما سر و کله نوشابه به معنی امروزی و جدید و گازدارش از سال ۱۳۳۴ در ایران پیدا شد. و اولین ممحصول نوشابه با نام پیسی کولا خودش را به مردم معرفی کرد.

شرکت های ایرانی

این نوشابه را شرکت زمزم برای اولین بار در ایران ساخت. قبل از این تاریخ نوشابه های گازدار سنتی مثل لیمونادر تولید می شد با نام سینالگو که بهداشتی نبودند. بعد از دو سه سال کارخانه کوکاکولا و ساسان هم سر و کله شان پیدا شد.

کارخانه کوکاکولا محصول سوپرکولا و کارخانه ساسان نوشابه کانادا درای را وارد بازار کرد که بخاطر طعم پرتغالیش خیلی زود رشد کرد و محبوب شد. نوشابه های دیگر مانند اسو ، شوئپس ، آلپاین و فانتا نیز کم کم وارد عرصه رغابت شدند که بعد از مدتی نتوانستند با زمزم یا ساسان مقابله کنند و یا تعطیل شدند یا در کارخانه زمزم و ساسان ادغام شدند.
وقتی نوشابه وارد بازار ایران شد و در ابتدای تاریخچه ی نوشابه در ایران اول بخاطر تطبیق نداشتن نوشابه با ذائقه مردم و هویت تولید کنندگان آن در خارج از ایران و همچنین حکم تحریف نوشابه، گسترش این نوشیدنی در بازار مصرف با مشکل مواجه شد.

و جا افتادن نوشابه سالها طول کشید، اما کم کم این نوشیدنی جای خود را باز کرد و امروزه نوشابه یک کالای پر مصرف در ایران می باشد .

که در سال ۱۳۵۶ تولید نوشابه در سطح کشور حدود ۷/۱ میلیارد بود این رقم در سال ۱۳۶۲ به ۶/۲ میلیارد بطری رسیده . و اکنون ایران رتبه اول مصرف نوشابه در دنیا را دارد.

مقاله های مرتبط:

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی