نوشابه پروبیوتیک توکا

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

در مقاله قبل با تاریخچه نوشابه در ایران آشنا شدیم. و گفتیم که نوشابه اولین بار از چه زمانی وارد ایران شد و اسم اولین نوشابه ایرانی چه بود و چه کسی آن را ساخت حال می خواهیم به این موضوع بپردازیم که انواع نوشابه در ایران چیست و چه سیر تکاملی داشته است.

مقدمه:

انواع نوشابه ها با نام های مختلف و رنگ به رنگ پیدا شدند و رقابت بین برند های نوشابه ایرانی هم راه افتاد. ابتدا برندهای خارجی مثل کانادا و پپسی در ایران رواج داشت ولی کم کم برندهای ایرانی و کارخانه جات نوشابه سازی ایرانی هم وارد ماجرا شدند و صنعت نوشابه سازی در ایران هم رواج پیدا کرد.

انواع نوشابه در ایران :

در زمان های قدیم وقتی وارد بقالی سر کوچه می شدیم و همراه چند قلم کالای دیگر نوشابه هم می خواستیم بخریم، بقال محله یک سوال اساسی از ما می پرسد و آن این بود که نوشابه زرد یا مشکی؟ 

و گاهی چقدر انتخاب بین این دو رنگ سخت بود!! و جالب اینکه اگر در دنیا رقابت بین دو غول بزرگ نوشابه سازی یعنی برند های کوکاکولا و پپسی بود، در ایران رقابت بین رنگ های زرد و مشکی بود. 

و مردم به جای استفاده از نام نوشابه ها آنها را با رنگ یعنی زرد و سیاه می شناختند. و خب البته این روزها دیگر نوشابه ها فقط زرد و سیاه نیستند و طعم ها و برندهای مختلفی دارند که تنوع انتخاب هایتان را بیشتر و دلپذیرتر کرده اند. 

اگر شناخت زیادی از انواع نوشابه در ایران ندارید و دلتان می خواهد انواع برند های نوشابه ایرانی را بشناسید در ادامه با ما همراه باشید. 

توکا کولا

این برند نه تنها نوشابه های معمولی و رایج را تولید می کند بلکه تنها دارنده مجوز رسمی تولید نوشابه پروبیوتیک در ایران است. این محصول که دارنده نماد فراسودمند است، اولین نوشابه پروبیوتیک تولید شده در دنیاست. و بدست متخصصان ایرانی و در استان کرمانشاه تولید شده است.

زمزم

زمزم اولین تولید کننده نوشابه گازدار در ایران است که در سال ۱۳۳۴ تأسیس گردیده. گروه زمزم نوشابه‌های مختلف با طعم‌های کولا، پرتقالی، لیمو و … را تولید می‌کند.

پارسی کولا

پارسی کولا یکی از نام های نوشابه با طعم کولا تولید شده در شرکت ساسان است. این شرکت بعد از شرکت زمزم دومین شرکت تولید نوشابه در ایران است که بیش از ۵۰ سال قدمت دارد. شرکت ساسان نیز انواع نوشابه ها با طعم های مختلف را تولید و عرضه می کند.

اشی مشی

اشی مشی که بطور گسترده در تولید مواد غذایی فعالیت می کند، در تولید نوشابه هم جا نمانده است. این شرکت در سال ۱۳۷۱ شروع بکار کرده و اکنون یکی از برند های نوشابه ایرانی ست.

ایراندا

این نوشابه یکی از محصولات شرکت بهنوش ایران است که در سال ۱۳۴۵ آغاز به کار کرده است. این شرکت انواع ماءالشعیر، دلستر، نوشابه های انرژی زا، آبمیوه و… را تولید می کند.

نوشاب

این نوشابه نیز محصول شرکت نوشاب است که تولید کننده نوشابه با استفاده از عصاره های کوکاکولای بین المللی بود و در سال ۱۳۷۴ تاسیس شد. ولی بعد از تحریم نوشابه کوکاکولای بین المللی توسط ایران، به تولید نوشابه با عصاره های جدید و طعم های مختلف بکار خود ادامه داد.

بیشتر بخوانیم:


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی