نوشابه پروبیوتیک توکا

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

در مقاله ی قبل در مورد فواید پروبیوتیک صحبت کردیم و مزایای استفاده از آن را برشمردیم شما می توانید این مقاله ها را در لینک های زیر بیابید و حال نوشابه پروبیوتیک:

۱) پروبیوتیک چیست و این موجودات ریز از کجا در زندگی انسان ها پیدا شدن

۲) فواید پروبیوتیک ها، معجزه ای برای سلامتی بدن

همه ی ما این روزها چه در بین خانواده و چه در رسانه های صدا و سیما و چه در سایت ها و صفحات مجازی آنقدر از نوشابه و خطراتش شنیده ایم که تقریبا وقتی نوشابه می بینیم چپ چپ به آن نگاه می کنیم و دلمان می خواهد گلوی باریکش را بگیریم و خفه اش کنیم. 

حالا با این وضع شنیدن نام نوشابه ای با عنوان سلامت زا خیلی مشکوک است. اینکه نوشابه این همه ضرر دارد، حالا بیاید و بگوید نوشابه ای هست که برای سلامتی هم مفید است خیلی عجیب بنظر می رسد. 

چطور است با نوشابه پروبیوتیک آشنا شویم و ببینیم این نوشیدنی چطور برای بدن ما مفید است و به بدن ما خواص سلامتی بخش می دهد.

نوشابه پروبیوتیک:

یک نوع نوشیدنی فراسودمند است. محصولات فراسودمند همین غذاهای طبیعی و معمولی ما هستند ولی هم فواید تغذیه‌ای اصلی خودشان را دارند و هم در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های سخت و مزمن مؤثرند. 

غذاهای فراسودمند یا سلامت زا غذاهای هستند که ترکیبات سلامت بخش به آن اضافه شده و ترکیبات ساختمانی مضر از آن حذف شود. در میان مکمل های که به مواد غذایی طبیعی می توان اضافه کرد، پروبیوتیک ها به خاطر فوایدی بسیار زیادی که دارند بسیار محبوبند. 

برای شناخت پروبیوتیک ها می توانید به بخش پروبیوتیک چیست مراجعه کنید.

سیر تکامل:

این نوع غذاهای سلامت زا برای اولین بار در ژاپن مورد استفاده قرار گرفتند. امروزه بدلیل اینکه مطالعات نشان داده که بین رژیم غذایی و جلوگیری از بیماری‌های سخت و مزمن رابطه وجود دارد و تاکید روی سلامت جامعه و پیشگیری از بیماری‌ها زیاد شده است. 

و از سوی دیگر دلواپسی برای جلوگیری از بیماری‌هایی که در حال افزایش هستند مانند سرطان، پوکی استخوان، دیابت، بیماری‌های قلبی و سکته و… باعث افزایش روز افزون توجه به غذاهای عملگرا شده است. 

و محصولات متنوعی از این غذاهای سلامت زا شامل نوشیدنی‌های شیرین نظیر نوشابه‌های ورزشی و انرژی زا، غلات و غذای کودکان، غذاهای پخته شده، محصولات قنادی، محصولات لبنی به‌خصوص ماست‌ و انواع محصولات لبنی تخمیری و … ایجاد شده.

محصولی دانش بنیان:

نوشابه پروبیوتیک، همان نوشابه معمولی است که ضررهای آن تا حد ممکن کم شده و با افزوده شدن باکتری های مفید “پروبیوتیک” به این نوشیدنی تبدیل به یک محصول فراسودمند شده است. 

در این نوشیدنی برای شیرین کردن از عصاره ی گیاه استویا که بی ضرر است و قند خون را بالا نمی برد و ضرر سایر شیرین کننده ها را هم ندارد استفاده شده . 

افزودنی های مجاز و غیر مجاز خوراکی به آن اضافه نشده تا جلوی ضرر افزودنی ها نیز گرفته شود. پروبیوتیک ها مکمل های غذایی بصورت باکتری های مفید روده ای هستند که به هضم بهتر غذا و جذب مواد غذایی کمک می کنند، ویتامین‌ها و آنتی‌بیو‌تیک‌ها مختلف را تولید می‌کنند. 

روده ی ما برای تنظیم عملکرد خود به این باکتری های مفید نیاز دارد و کم شدن جمعیت آن ها در روده مشکلات فراوانی را ایجاد می کند. برای آشنایی بیشتر با فواید پروبیوتیک ها به مطلب فواید پروبیوتیک ها مراجعه کنید.
این نوشیدنی که یک نوشیدنی حوزه سلامت است، با هدف جایگزین کردن این محصول با نوشابه های پرضرر در سبد غذایی خانوار و افزایش سلامت جامعه ساخته شده. 

با اینکه طعم آن با نوشابه های معمولی تفاوتی ندارد اما ضررهای نوشابه های معمولی را نیز ندارد و اثراتی مثل بالا بردن ایمنی بدن، کاهش کلسترول خون،جلوگیری از بیماری های قلبی و عروقی و.. بعد از مصرف آن ها مشاهده شده است.

مقاله اول: پروبیوتیک چیست و این موجودات ریز از کجا در زندگی انسان ها پیدا شدن

مقاله دوم: فواید پروبیوتیک ها، معجزه ای برای سلامتی بدن

مقاله سوم: نوشابه پروبیوتیک، نوشابه ای با اثرات سلامتی بخش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی