نوشابه پروبیوتیک توکا

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

خواص نوشابه سیاه

حتما تعجب خواهید کرد که به شما بگویم امروز می خواهم از خواص نوشابه سیاه یا همان نوشابه کولا برایتان بگویم. هر چیزی بی شک در کنار معایب خود فوایدی هم دارد و حتما برایتان جالب خواهد بود که با فواید این معجون سیاه رنگ آشنا شوید. در زمان های قدیم جان پمبرتون با استفاده از برگ کوکا و عصاره دانه کولا شربتی با نام کوکاکولا درست کرد. او این نوشیدنی را به عنوان یک داروی مقوی برای بیماری ها ابداع کرد. امروزه همان شربت کوکاکولا نوشابه کولای گازدار و یک نوشیدنی بسیار پرطرفدار است.

منبع سایت: نوشابه پروبیوتیک توکا

حالا ببینیم این شربت مقوی جان پمبرتون که برای آن خواص درمانی قائل بود، واقعا فواید درمانی دارد؟ برای شناخت خواص نوشابه سیاه باید به برسی فواید مواد اصلی که با آن ساخته شده بپردازیم. آب، شکر، گاز، اسید خوراکی در بین همه نوشابه ها مشترک است. چیزی که هم به نوشابه سیاه طعم متفاوت و هم خاصیت درمانی می دهد استفاده پمبرتون از برگ کوکا و دانه ی کولا بود. درخت کوکا درختچه ای است به ارتفاع حداکثر ۳ متر با شاخه هایی راست و رنگ مایل به قرمز. برگ کوکا طعم تلخ و قابض دارند. ساکنان کشور بولیوی از قرنها پیش به جویدن برگهای کوکا به عنوان یک محرک خفیف اقدام می‌کرده‌اند و به علاوه چای کوکا در این کشور مانند چای یا قهوه در سطحی گسترده مصرف می‌شود. برگ کوکا دارای فوایدی نظیر ضد درد، بی حس کننده، ضد باکتری، ضد نفخ، محرک سیستم عصبی، هضم کننده، ایجاد سرخوشی و رفع خستگی و … می باشد. اما در سال ۱۹۰۶ عصاره برگ کوکا بدلیل عوارض شناخته شده کوکائین موجود در آن از ترکیبات نوشابه کوکاکولا حذف شد.

از دیگر خواص نوشابه سیاه وجود عصاره دانه کولا می باشد. دانه کولا از درختانی با بلندی بیست متر که برگ‌های بیضی شکل و گل‌هایی زردرنگ دارد به دست می آید. درختانی که از آنها کولا را استخراج می کنند جزء قدیمی ترین درختان کره زمین هستند. این درختان در کشور نیجریه وجود دارند و مردم کشورهای گرمسیری از فواید سلامتی بخش متعدد این گیاه بهره می برند. دانه های کولا درون میوه و در پوششی کمرنگ قرار دارند. بوی دانه ها شبیه بوی رز و طعم اولیه آنها کمی تلخ است اما با جویدن شیرین می شود. دانه کولا سرشار از تئوفیلین، تئوبرومین و کافئین است.
دانه های کولا برای تأمین انرژی، سرکوب اشتها، بهبود مشکلات گوارشی، برطرف کردن میگرن، بیماری صبحگاهی، درمان عفونت ها و …. کاربرد دارد. وجود کافیین و تئوبرومین در این ترکیب علت اصلی احساس سرخوشی پس از جویدن دانه های کولا می باشد.
پودر دانه‌های کولا در نوشابه‌های سیاه استفاده می‌شود. این پودر طعم ‌دهنده بوده و رنگ قرمز قهوه‌ای دارد و حاوی کافئین، تئوبرومین و درصدی تانن است. به دلیل ترکیبات تاننی خاصیت ضداسهال دارد.
از دیگر خواص نوشابه سیاه این است که به جهت کافئین اثرات محرک داشته و شبیه به چای و قهوه باعث رفع خستگی می‌شود. مدر است و با تحریک دستگاه گوارش به هضم بهتر غذا کمک می‌کند. تا حدی باعث افزایش نیرو می‌شود و از خواب‌آلودگی جلوگیری کرده و در کل حال انسان را خوش می‌کند، اما چون مقدار آن در نوشابه‌های سیاه بسیار اندک است اعتیادآوری ضعیفی دارد. کافئین یک لیوان نوشابه سیاه تقریبا معادل همین میزان چای غلیظ و کمتر از قهوه است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی