نوشابه پروبیوتیک توکا

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰


غذاهای فراسودمند غذاهایی هستند که بجز فواید غذایی خود، فایده هایی برای سلامتی ما و یا جلوگیری از بیماری ها دارند. غذای فراسودمند می تواند غذاهای طبیعی اصلاح شده و یا غذایی باشد که ترکیبات سلامت بخش به آن اضافه شده است. یا اینکه ترکیبات مضر از آن حذف شده باشد. ترکیبات غذایی فراسودمند دسته های مختلفی دارند مانند ویتامین ها و املاح، فیبرهای رژیمی، پروبیوتیک ها، آنتی اکسیدان ها و …. پروبیوتیک ها به دلیل تقویت سیستم ایمنی از غذاهای پرطرفدار این دسته اند.

مرجع: نوشابه پروبیوتیک توکا


همگی نوشیدنی های گازدار را مضر می دانیم. اما اگر همین نوشیدنی ها در فرایند ساخت نوشیدنی های فراسودمند قرار بگیرند می توانند خواص غذایی ارزشمندی را به بدن برساند. نوشابه های پروبیوتیک هم از دسته محصولات فراسودمند هستند. در این مقاله و مقاله بعدی به فواید نوشابه پروبیوتیک و عملکرد پروبیوتیک ها می پردازیم.

پروبیوتیک ها یکسری ترکیبات میکروبی زنده هستند که اضافه کردن آنها به غذا آثار مفیدی برای سلامتی دارد. این مکمل ها در حال حاضر به عنوان برترین محصولات غذایی فراسودمند یا عملگرا شناخته می شوند. غذاهای پروبیوتیک غذاهایی هستند که باکتری های مفید پروبیوتیک به آن اضافه شده اند. این باکتری ها با متعادل کردن فلور دستگاه گوارش تاثیرات مثبتی بر سلامتی ما می گذارند. فواید نوشابه پروبیوتیک هم بخاطر وجود این باکتری های زنده ی مفید و دوست داشتنی برای بدن است. غیر از وجود این باکتری ها در نوشابه پروبیوتیک، این محصول بجای قند معمولی از استویا استفاده می کند که ضرر قندهای معمولی را ندارد. از افزودنی های مجاز و غیر مجاز استفاده نمی کند و ضررهای آن نسبت به محصولات مشابه کم و ناچیز است.

باکتری های مفید پروبیوتیک در فلور دستگاه گوارش زندگی می کنند. این باکتری ها تنها در معده و روده انسان به عنوان مهمان نیستند بلکه فواید بسیاری برای میزبان خود دارند. آنها سوخت و ساز لازم سلول های روده را فراهم می کنند.باعث رشد و فعالیت باکتری های مفید می شوند. جلوی رشد و تاثیرات باکتری های مضر را می گیرند. جداره ی روده را در مقابل باکتری های مضر مستحکم، ویتامین ها را جذب و کمک به هضم غذا می کنند. جلوی سرطانی شدن سلول های روده را می گیرند و .. به دلیل فعالیت های فراوانی که این باکتری ها در بدن ما دارند، لیستی از فواید نوشابه پروبیوتیک و پروبیوتیک ها را می توان برشمرد که می توانید در مقاله بعد بخشی از فواید فراوان پروبیوتیک ها را ببینید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی