نوشابه پروبیوتیک توکا

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰


خاطره ی تلخ دل درد و اسهال بعد از مصرف داروی آنتی بیوتیک خیلی آزار دهنده است. تازه یک بیماری را درمان کرده بودیم که یک بیماری دیگر مثل قارچ سر در می آورد. بدون اینکه بدانیم چرا؟ و گاهی این مشکلات روده ای و اثرات آنتی بیوتیک انقدر طولانی می شد که خودش دردسر جدیدی بود که حالا باید دنبال درمان آن می رفتیم.
عوارض آنتی بیوتیک ها واقعا ناراحت کننده هستند. و بعد از چند بار تجربه تلخ استفاده از آنها دیگر دلمان نمی خواهد لب به این داروها بزنیم. ولی خبر خوب اینجاست که از فواید پروبیوتیک ها این است که مشکلاتی که استفاده از آنتی بیوتیک ها برای ما بوجود می آورند را درمان می کنند.

مرجع: سایت نوشابه توکا

استفاده از آنتی بیوتیک ها حتی برای زمان کوتاه موجودات زنده ی ریزی که در روده ما زندگی می کنند را از بین می برد و اثراتش تا حدود یکسال در بدن باقی می ماند. آنتی بیوتیک ها میکروب های مفید را از بین می برند و تعادل جمعیت میکروب های روده به هم می خورد و میکروب های مضر زیاد می شوند. بعد از مصرف داروهای آنتی بیوتیک افراد دچار اسهال می شوند. به دلیل اینکه بسیاری از باکتری های طبیعی روده که مسئول حفظ تعادل روده هستند از بین رفته اند و باعث شده اند که باکتری های بد رونق بگیرند. کم شدن باکتری های مفید باعث مشکلات گوارشی مانند اسهال، التهاب و عفونت ادراری و عفونت قارچی می شوند. فواید پروبیوتیک ها این است که این مشکلات را بر طرف کند.

پروبیوتیک ها جلوی اثرات مخرب آنتی بیوتیک ها را می گیرند. و عوارض آنها مثل اسهال و عوارض دیگر را از بین می برند. عملکرد پروبیوتیک ها اینگونه است که باکتری های مفید را جایگزین باکتری های از دست رفته می کنند و جمعیت باکتری های مفید را نسبت به باکتری های مضر افزایش می دهند. آنها همچنین به دیواره ی روده می چسبند و جلوی رشد و اتصال باکتری های مضر به روده را می گیرند. پروبیوتیک با تولید بعضی مواد ضد میکروبی سد دفاعی سلول میزبان را مستحکم تر و از آزاد شدن سموم توسط باکتری های مضر جلوگیری می کنند.
فواید پروبیوتیک ها در درمان بیماری های گوارشی بسیار گسترده است و یکی از خواص آن مقابله با اثرات مخرب آنتی بیوتیک هاست.


  • ۹۶/۰۳/۰۳
  • toca probiotic

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی