نوشابه پروبیوتیک توکا

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

در مقاله قبل دیدیم که پروبیوتیک ها چطور یک دفعه وارد زندگی ما شدند و فهمیدیم این موجودات ریز بسیار مفید چه هستند. حال در این مقاله فواید پروبیوتیک را توضیح می دهیم اما ابتدا مقاله اول را بخوانید.

برای خواندن مقاله پروبیوتیک چیست اینجا کلیک کنید)

کجا زندگی می کنند؟ و چه فعالیتی هایی در بدن ما می کنند. 

برای درک بهتر این بخش به مطلب پروبیوتیک چیست مراجعه کنید. در این مقاله شما را با فواید پروبیوتیک ها و عملکرد آن ها در بدن ما آشنا می کنیم.
سازمان جهانی بهداشت، نام پروبیوتیک را به «ارگانیسم‌های زنده‌ای» می دهد که در صورت مصرف به میزان لازم، اثرات «سلامت بخشی» برای میزبان خود فراهم آورند. در واقع پروبیوتیک صفتی است که به مواد غذایی دارای این باکتری های مفید داده می شود. 

اگر دستگاه گوارش شما بطور طبیعی و منظم کار نمی کند و مشکلات گوارشی از هر نوع دارید، زود به زود مریض می شوید، در خوردن شیر و یا هضم غذا مشکل دارید و…از فواید پروبیوتیک ها غافل نشوید.

فواید پروبیوتیک ها:

بطور کلی اینگونه است که فعالیت دستگاه گوارش را متعادل می کنند و به حالت ثبات می رسانند. روده ی انسان که دارای مخلوطی از باکتری های مفید یا مضر است. 

باید تعادل بین باکتریهای روده در بدن انسان برقرارباشد و حتما باکتری‌های مفید بر باکتری های مضر غالب باشند. در غیر این صورت علاوه بر مختل شدن وظایف فلور روده باعث آکنه، آلرژی غذایی، خستگی مفرط، افسردگی، سردرد و … می‌شود. 

اثرات بالقوه پروبیوتیک‌ها بر عملکرد ایمنی، سرطان، اسهال وابسته به آنتی بیوتیک، اسهال مسافرتی، آلرژی‌ها، عدم تحمل لاکتوز، فشار و کلسترول خون، عملکرد سیستم ایمنی، تولید ویتامین، جذب مواد غذایی و.. را در بر می‌گیرد.

عملکرد پروبیوتیک ها :

پروبیوتیک ها از راه های مختلف بر سلامت فرد تاثیر میگذارند. این موجودات زنده میکروسکوپی می توانند در ناحیه روده با تولید اسیدهای آلی و مواد ضد میکروبی جلوی رشد باکتری های بیماری زا را بگیرند.
اسیدهای آلی تولید شده می توانند به عنوان یک منبع انرژی مورد استفاده سلول های روده قرار گیرند . تولید ویتامین ها به خصوص ویتامین های B , K از دیگر خواص قابل توجه پروبیوتیک هاست.
لاکتو با سیلوس ها و بیفیدوباکترها می توانند قابلیت هضم پروتئین و میزان دسترسی بیولوژیکی کلسیم ، آهن، مس ، فسفر، روِی و منگنز را زیاد کنند…

از سوی دیگر معلوم شده است ، پروبیوتیک ها می توانند میزان کلسترول خون را کاهش دهند . جلوگیری از التهاب معده ای ،روده ای حاد و انواع اسهال از دیگر فواید مصرف پروبیوتیک هاست .
ثابت شده باکتری های اسید لاکتیک می تواند بر سیستم ایمنی بدن تاثیر بگذارد و مقاومت بدن را در مقابل عفونت ، سرطان و حساسیت افزایش دهد.

دیگر خواص پروبیتیک ها:

پروبیوتیک ها می توانند عوارض سوء هضم لاکتوز را که یکی از مهمترین عوامل محدود کننده مصرف شیر است، کاهش دهند . 

میزان آنزیم تجزیه کننده لاکتوز ( قند شیر ) در روده برخی افراد کافی نیست به همین علت نمی توانند لاکتوز را هضم و جذب کنند . این موضوع باعث میشود در این افراد پس از مصرف شیر ، نفخ ، گرفتگی عضلات شکم و اسهال به وجود آید .

باکتری های پروبیوتیکی می توانند با تجزیه لاکتوز و تولید آنزیم تجزیه کننده آن ، از بروز این عوارض جلوگیری کنند.
همچنین پروبیوتیک ها جلوی عوارض آنتی بیوتیک ها را می گیرند. آنتی بیوتیک ها برای کشتن باکتری های بیماری زا و عفونی بکار می روند. ولی چون نمی توانند باکتری های مفید و مضر را تشخیص دهند، تمام باکتری های روده را از بین می برند. 

پروبیوتیک ها دوباره باکتری های مفید را جایگزین و با تحریک رشد باکتری های مفید دوباره جمعیت آن ها را در روده زیاد می کنند.

فواید پروبیوتیک ها بیش از موارد نام برده شده است. که ما در مقالات آینده به تفکیک در مورد هر کدام از فواید پروبیوتیک ها صحبت خواهیم کرد.

پیشنهاد میکنیم این مقالات را به صورت پشت سر هم مطالعه نمایید:

مقاله اول: پروبیوتیک چیست و این موجودات ریز از کجا در زندگی انسان ها پیدا شدن

مقاله دوم: فواید پروبیوتیک ها، معجزه ای برای سلامتی بدن

مقاله سوم: نوشابه پروبیوتیک، نوشابه ای با اثرات سلامتی بخش

  • ۹۶/۰۴/۱۰
  • toca probiotic

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی