نوشابه پروبیوتیک توکا

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

برند های نوشابه

وسط جنگ های داخلی آمریکا وقتی که یانکی ها داشتند توی سر و کله هم دیگر می زدند، جان پمبرتون داشت شربتی را کشف می کرد که قرار بود تحولی در نوشیدنی ها باشد. اینکه جان پمبرتون چگونه این کار را کرد را درمقاله نوشابه و تاریخچه آن بخوانید. و در این مقاله با انواع برند های نوشابه آشنا شوید.

همچنین در مقاله انواع نوشابه با  طعم های مختلف آن آشنا شدیم و دانستیم که این نوشیدنی فقط همین  مشکی و زرد نیست. همانطور که انواع مختلفی از این نوشیدنی داریم، انواع برند های و شرکت های مختلف نوشابه سازی هم وجود دارد  حال با هم می خوانیم و با آن ها آشنا می شویم.

رقابت:

بعد از کشف بزرگ تمپرتون که کوکاکولا را به بازار نوشیدنی ها معرفی کرد، کارخانه کوکاکولا در سال۱۸۸۲ تاسیس و شروع به تولید کرد. کوکاکولا اولین برند در دنیای نوشابه ها و انواع برندهای امروزی بود. این برند جهانی سال ها بی رقیب بود و داشت برای خودش سروری می کرد. تا اینکه که سر و کله قوطی آبی ها پیدا شد. در دهه ۷۰ بود که پپسی وارد رقابتی سرسختانه با کوکاکولا شد. در اواخر قرن نوزده یک داروساز اهل کارولینای شمالی ترکیب نوشابه پپسی را ساخت. ابتدا نام این نوشیدنی براد بود که بعدا در سال ۱۸۹۸ عنوان تجاری آن به نام پپسی ثبت شد.

بعد از آن بود که رقابتی سخت بین دو برند پی سی و کوکاکولا در گرفت. تا جایی که وقتی فضانوردان ایستگاه فضایی میر، دور زمین سیر می کردند، ماسیمورد آمور مدیر بازاریابی بین المللی شرکت پپسی کولا اعلام کرد : «فضا آخرین هدف بازاریابی جهانی است.»
آن موقع پپسی کولا یک فروند جت کنکورد اجاره کرد و آن را آبی رنگ زده بود. ۵میلیون دلار هم خرج شده بود برای یک فیلم تبلیغاتی که تویش قوطی غول پیکر پپسی را در دست دوتا فضانورد روسی نشان می داد. با همه دست و پا زدن های پپسی، هنوز ولی کوکا پیش بود. و این رقابت بین دو غول بزرگ نوشابه سازی همچنان ادامه دارد.

بعد از آن بود که انواع برندهای نوشابه یکی یکی سر درآوردند و وارد بازار رقابتی این نوشیدنی پرهیاهو شدند. در زیر شما می توانید لیستی از برخی برندهای معروف جهانی و ایرانی را بینید.

برند های نوشابه معروف جهانی :

 

توکا کولا (نوشابه پروبیوتیک محصول ایرانی و دوست داشتنی ما)

کوکاکولا
پپسی
فانتا
ردبول
اسپرایت
سون آپ
میراندا
برندهای معروف ایرانی :
پارسی کولا
زمزم
نوشاب
شادنوش
اشی مشی
ایراندا
ارم نوش

مقاله اول: نوشابه

مقاله دوم: انواع نوشابه

مقاله سوم : برند های نوشابه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی